본문 바로가기
도전 English

일반동사 과거시제(평서문/부정문/의문문)

by 시샘별 2017. 3. 12.
반응형

[ 과거시제 평서문 ]

-d/-ed   liked, danced, worked, cleaned, needed

~자음+y → [y를 떼고]+ied     studied, tried, cried

~모음+y → [동사원형]+ed     played, enjoyed, stayed

~모음+자음 → [모음 + 자음 x2]+ed   stopped, planned (예외 : openopened, offer offered)

* 과거시제 시의 동사변화는 모든 인칭이 동일하다.

<과거시제 시 동사 발음법> 

~유성음 + d/ed → /d/   loved, cleaned, stayed, studied, pleanned

~무성음 + d/ed → /t/    liked, worked, finished, passed, stopped

~d, ~t + d/ed → /id/   needed, wanted, started


- I bought a bag yesterday.
 (나는 어제 가방을 샀다.)
- We had a blast at the party.
 (우리는 그 파티에서 즐겁게 놀았다.)

- You gave me a chocolate at that time.
 (그때 너는 나에게 쵸콜렛을 주었다.)

- They met at work.
 (그들은 직장에서 만났다.)

- He loved her.
 (그는 그녀를 사랑했다.)
- She fell in love.
 (그녀는 사랑에 빠졌다.)
- Sherlock had lunch with John in the nice restaurant.
 (셜록은 존과 멋진 레스토랑에서 점심을 먹었다.)
- It costed a lot of money to buy the house.
 ( 그 집을 사는 데 많은 돈이 들었다.)

[ 과거시제 부정문 ]

- I did't do that.
 (내가 그렇게 하지 않았다.)
- We did't go there.
 (우리는 거기에 가지 않았다.)

- They did't see the movie.
 (그들은 그 영화를 보지 않았다.)

- He didn't say anything.
 (그는 아무 말도 하지 않았다)
- She didn't know how to make 떡볶이.
 (그녀는 떡볶이 만드는 법을 몰랐다.)
- Sherlock didn't sing at John's wedding.
 (셜록은 존의 결혼식에서 노래하지 않았다.)
- It didn't snow yesterday.
 (어제는 눈이 오지 않았다.)

[ 과거시제 의문문 ]

- Did I say something wrong?
 (내가 뭐 잘못 말했어?)
- What did we do at that time?
 (그때 우리가 뭐 했지?)

- Did you build this snowman?
 ( 이 눈사람 니가 만들었어?)

- How did they meet first?
 (그들은 처음에 어떻게 만났대?)

- Why did he break up with her?
 (그는 그녀와 왜 헤어졌대?)
- Did she teach you how to do makeup?
 (그녀가 화장하는 법을 가르쳐 줬니?)
- Did Sherlock play the violin at the christmas party?
 (셜록이 크리스마스 파티에서 바이올린을 연주했어?)
- How much did it cost to buy the car?
 (그 차 사는데 돈 얼마나 들었어?)

반응형

댓글