본문 바로가기
시원스쿨 학습 현황

덩어리패턴 영어 11~14강

by 시샘별 2018. 2. 17.
반응형

# 501쌤의 덩어리패턴 영어[입문] 11~14강 정리
; 강의에서 나온 표현을 가지고 직접 문장 만들기

■ clean my contact lenses

ex) Don't forget to clean your contact lenses before going to bed.
     자기 전에 콘텍트 렌즈 세척하는 거 잊지 마.


■ cut my nails

ex) My mom used to cut my nails, when I was a child.
     내가 어렸을 때 엄마는 내 손톱을 잘라주시곤 했다.


■ shave my beard

ex) It's about time to shave my beard already.
     벌써 수염을 깎을 때가 되었네.

* shave : 면도하다, 깎다


■ take a shower

ex) I take a shower first when I get up in the morning.
     나는 아침에 일어나면 제일 먼저 샤워를 한다.


■ wash my hands

ex) Wait! I told you to wash your hands before eating.
     잠깐! 먹기 전에 손 씻으라고 했잖니.


■ download apps

ex) Have you downloaded this app? It's awesome!
     이 앱 다운로드 받아본 적 있어? 끝내줘!


■ find a location

ex) We need to find hotels location first.
     먼저 호텔 위치를 찾아야 해.


■ post on my blog

ex) My hobby is posting on my blog.
     내 취미는 블로그에 포스팅하는 것이다.

* post : (웹사이트에 정보를) 올리다, 게시하다


■ read an article

ex) I read an internet article on my smartphone every morning on my way to work.
     나는 매일 아침 출근길에 스마트폰으로 인터넷 기사를 읽는다.


■ use the Internet

ex) Can I use the Internet here for a while?
     여기서 인터넷 좀 잠깐 사용할 수 있을까요?


■ drink water

ex) I'm thirsty. I want to drink water.
     목말라. 물 마시고 싶어.


■ eat some bread

ex) I ate some bread for lunch.
     나는 점심으로 빵을 먹었다.


■ have lunch

ex) Where would you like to have lunch?
     어디에서 점심 먹고 싶어?


■ make coffee

ex) Do you want me to teach how to make coffee delicious?
     내가 커피 맛있게 타는 법 가르쳐 줄까?


■ order burgers

ex) Did you order a cheese burger, right?
     치즈 버거 하나 주문하셨죠?


■ air out the room

ex) I opened all the windows to air out the room.
     나는 방을 환기시키기 위해 모든 창문을 열었다.

* air out : 환기시키다


■ go to the gym

ex) I go to the gym to work out every day.
     나는 매일 운동하러 헬스장에 가.


■ get a parcel

ex) Did you get the parcel I sent?
     내가 보낸 소포 받았어?


■ keep a pet dog

ex) I want to keep a pet dog, but our apartment is not allowed to it.
     나는 강아지를 키우고 싶지만, 우리 아파트는 허용하지 않고 있어.


■ work out

ex) You should work out regularly for your health.
     건강을 위해서는 규칙적으로 운동을 해야 해.

반응형

댓글